O německých výrobcích se obecně hovoří poměrně kladně a platí to i o automobilovém průmyslu. Vozy BMW, Audi, Opel a Wolkswagen patří ke světové špičce a k oblíbeným typům vozidel se zařadily i automobily s naftovými agregáty s označením 1.9 TDI. Již v roce 1991 slavil tento motor první úspěchy a v podstatě to platí dodnes. Motory plnily po celou dobu přísné evropské směrnice z hlediska ekologie a jízdní vlastnosti byly důvodem, proč se tyto vozy prodávaly s velkou oblibou.
Spotřeba pět litrů nafty na sto kiláků nebyla jen pouhou fikcí – vozy s motorem 1.9 TDI byly velmi svižné a spolehlivé a úspěšně konkurovaly zážehovým motorům i v městském provozu při rozjezdu na křižovatkách. Co bylo však velmi obdivuhodné, byla velice nízká spotřeba paliva, které nepřesahovala pět litrů na sto kilometrů.
Tandemová čerpadla patří k nové generaci přímého vstřikování nafty do motoru – technologie přímého vstřikování paliva u dieselových motorů prošla za dobu několika desítek let výraznými změnami. Především se tu objevila technická novinka, tzv. tandemové čerpadlo, které zajišťuje dokonalý podtlak (sání paliva) a zároveň potřebný tlakový výkon dodávat jej do spalovací komory.
Tandemová čerpadla, zejména u německých automobilek, plnila při své práci velmi přísné ekologické limity, které se týkaly snižování výfukových emisí, již od prvopočátku, a dnes stále patří k zásadním součástkám, s nimiž se motory 1.9 TDI stále drží na špičce žebříčku oblíbenosti mezi automobilisty.
Tandemové čerpadlo lze také zakoupit jako náhradní díl, například pro oblíbený vůz Volkswagen Golf IV 19. TDI pod katalogovým číslem 038145209A a v případě, že je součástka skladem, bývá doručena během několika pracovních dnů. V obchodě lze poptávat i další náhradní díly, a to jak na vozy s motory 1.9 TDI, tak i jiné pohonné agregáty.